[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Utwórz now¹ warstwê o nazwie input i umieœæ na niej dwa pola Input Text zezmiennymi o nazwach chosenSound i loopAmount.Obok tych pól tekstowych mo¿eszrównie¿ wstawiæ nazwy, aby inni ludzie wiedzieli, do czego one s³u¿¹, gdy bêd¹musieli je zastosowaæ:Musimy równie¿ dodaæ pole wyboru dla funkcji „auto-start”.Utwórz kolejn¹etykietê tekstow¹ na scenie o nazwie Auto Start i obok niej narysuj kwadrat orozmiarze pola wyboru.Przekszta³æ go w symbol przycisku o nazwie checkbox.Nastêpnie przekszta³æ przycisk w symbol klipu filmowego o nazwie checkboxclip.Dwukrotnie kliknij na nowym klipie, aby edytowaæ symbol i nazwij pierwsz¹warstwê button.Nastêpnie dwukrotnie kliknij na pierwszym ujêciu aby wywo³aæpanel Frame Actions i wpisz poni¿szy kod ActionScript:stop ();_root.xch.autoStart = "true";Druga linijka w tym kodzie przekazuje sprytnemu klipowi (przez klip filmowyxch), ¿e dla funkcji autoStart przypisana zosta³a wartoœæ true.Utwórz now¹ warstwê o nazwie check.Dodaj prosty rysunek X nad polem wyboru,który bêdzie widoczny w pierwszym ujêciu warstwy:Na tej samej warstwie w ujêciu 5 wstaw puste ujêcie kluczowe.Nastêpnie, zpowrotem na warstwie button, wstaw w ujêciu 5 ujêcie kluczowe, dwukrotnie nanim kliknij i w wywo³anym panelu Frame Actions wpisz poni¿szy kod:stop ();_root.xch.autoStart = "false";Zamierzamy wywo³aæ ujêcia kluczowe na warstwie button z innego fragmentu kodu,dlatego te¿ musimy dodaæ do nich etykiety.W panelu Frame dla pierwszego ujêciadodaj etykietê true, a dla pi¹tego etykietê false:Przesuñ wskaŸnik odtwarzania do ujêcia 1, zaznacz przycisk check box i wywo³ajpanel Object Actions.Wpisz w nim poni¿szy kod:on (release) {gotoAndStop ("false");}Wykonaj to samo dla przycisku w ujêcie 5, lecz teraz przypisz mu wartoœæ true,zamiast false.Umieœciliœmy ju¿ wszystkie elementy interfejsu na miejscu, lecz musimy wykonaæjeszcze jedn¹ operacjê:Na g³Ã³wnej scenie zaznacz ga³kê suwaka i wywo³aj panel Object Actions.Polinijce onClipEvent (load) { wprowadŸ poni¿szy kod:_root.oldchosenSound = _root.chosenSound;_root.oldloopAmount = _root.loopAmount;Do fragmentu enterFrame onClipEvent wprowadŸ podœwietlony kod ActionScript:onClipEvent (enterFrame) {if (_root.oldchosenSound != _root.chosenSound( {_root.xch.chosenSound = _root.chosenSound;_root.oldchosenSound = _root.chosenSound;}if (dragging == true) {_root.initVolume = int(100+(top-_y));_root.xch.initVolume = _root.initVolume;}}Ten kod ma formê instrukcji warunkowej, która sprawdza, czy zmiennaoldchosenSound, która zostaje zdefiniowana po rozpoczêciu odtwarzania filmu,nie równa siê (!=) bie¿¹cej wartoœci w polu chosenSound.Oznacza to innymis³owy, ¿e u¿ytkownik wpisa³ coœ nowego.Jeœli zosta³a ona zmieniona wówczasparametrowi chosenSound zostaje przypisana wymagana wartoœæ poprzez klipfilmowy xch.Na koniec przypisujemy zmiennej oldchosenSound t¹ now¹ wartoœæ.Dlaczego nie przesy³amy ci¹gle wartoœci do klipu filmowego xch bez sprawdzania,czy wartoœæ zosta³a zmieniona? Nie robimy tego, poniewa¿ jeœli komunikacja zklipem xch bêdzie nadal kontynuowana w takie pêtli, znacznie zwolni onadzia³anie spersonalizowanego interfejsu.W tym przypadku oznacza³oby to, ¿esuwak nie bêdzie p³ynnie dzia³aæ.Aby unikn¹æ takiej sytuacji komunikujemy siêz klipem xch tylko wówczas, gdy wiemy, ¿e coœ siê zmieni³o.Na koniec musimy dodaæ podobny warunek dla zmiennej loopAmount.Po ostatnimwprowadzonym przez ciebie fragmencie kodu ActionScript dodaj poni¿szy kod:onClipEvent (enterFrame) {if (_root.oldchosenSound != _root.chosenSound) {_root.xch.chosenSound = _root.chosenSound;_root.oldchosenSound = _root.chosenSound;}if _root.oldloopAmount != _root.loopAmount) {_root.xch.loopAmount = _root.loopAmount;_root.oldloopAmount = _root.loopAmount;}if (dragging == true) {_root.initVolume = int(100+(top-_y));_root.xch.initVolume = _root.initVolume;}}Teraz wystarczy tylko eksportowaæ klip.Eksportuj go w pliku soundui.swf dotego samego foldera co soundobj.fla wykonany przez ciebie wczeœniej podczastestowania sprytnego klipu soundObject.Aby zastosowaæ twój nowy spersonalizowany interfejs najpierw nale¿y otworzyæplik soundobj.fla.Nastêpnie kliknij prawym klawiszem myszy na sprytnym klipiesoundObject w bibliotece i z menu kontekstowego zastosuj polecenie Define ClipParameters.Kliknij na ikonie foldera przy pozycji Link to custom UI, odnajdŸplik ze spersonalizowanym interfejsem w formacie SWF, którego w³aœnieutworzy³eœ i wciœnij przycisk Open.Teraz kliknij OK aby zamkn¹æ okno DefineClip Parameters:Teraz albo przeci¹gnij kopiê sprytnego klipu soundObject na scenê, lub zastosujjedn¹ z istniej¹cych.Kliknij na niej prawym klawiszem myszy i z menukontekstowego wybierz polecenie Panels|Clip Parameters.Po wyœwietleniu siêpanelu Clip Parameters w miejscu domyœlnego okna dialogowego pojawi siê twójspersonalizowany interfejs.Zmodyfikuj odpowiednio parametry i obejrzyj wpodgl¹dzie film.Powinieneœ us³yszeæ wybrany przez ciebie dŸwiêk o g³oœnoœciwyregulowanej suwakiem:Po obejrzeniu filmu w podgl¹dzie powróæ do edytora, cofnij zaznaczeniesprytnego klipu i ponownie go wybierz.Jeœli powrócisz do panelu ClipParameters zauwa¿ysz, ¿e dokonane przez ciebie zmiany nie zosta³yprzedstawionej w spersonalizowanym interfejsie.Sta³o siê tak poniewa¿ poka¿dorazowym wybraniu go film ze spersonalizowanym interfejsem u¿ytkownika³aduje siê w jego pocz¹tkowym stanie.Twoje parametry nadal s¹ wybrane, lecznie zosta³y one przes³ane z powrotem do spersonalizowanego interfejsu.Naszczêœcie mo¿emy to naprawiæ.Powróæ do pliku soundui.fla.Najpierw bêdziemy musieli przypisaæ nazwy kopii dosuwaka i pole wyboru na scenie.Nadaj suwakowi nazwê initVolumeSlider, a poluwyboru checkbox.Nastêpnie utwórz now¹ warstwê o nazwie feedback i dodaj drugieujêcie do wszystkich warstw.Drugie ujêcie jest bardzo wa¿ne, poniewa¿ bezniego nie bêdzie dzia³aæ ¿aden kod:Utwórz ujêcie kluczowe w drugim ujêciu warstwy feedback.Dwukrotnie na nimkliknij, aby wywo³aæ panel Frame Actions.Teraz wystarczy zastosowaæ klip xchdo przywrócenia parametrów zdefiniowanych w sprytnym klipie.Aby zdefiniowaæpole tekstowe initVolume wpisz poni¿szy kod:_root.initVolume = _root.xch.initVolume;Teraz przypiszemy innej zmiennej wartoœæ xch.initVolume:theinitVolume = _root.xch.initVolume;Musimy równie¿ przesun¹æ suwak na w³aœciwe miejsce poprzez odsuniêcie klipufilmowego slider knob na osi y:if (_root.initVolume >=50) {initVolumeSlider._y = initVolumeSlider._y-(theinitVolume-50);}if (_root.initVolume < 50) {initVolumeSlider._y = initVolumeSlider._y+(50 theinitVolume);}Okreœliliœmy ju¿ wartoœæ dla suwaka, wiêc teraz nale¿y zdefiniowaæ wartoœci dlazmiennych chosenSound i loopAmount:_root.chosenSound = _root.xch.chosenSound;_root.loopAmount = _root.xch.loopAmount;Na koniec nale¿y przypisaæ polu wyboru odpowiedni stan, w zale¿noœci od tego,czy zmiennej autoStart przypisana jest wartoœæ true czy false.Dokonamy tegopoprzez kontrolowanie klipu filmowego checkbox wpisuj¹c poni¿szy kod popoprzedniej sekcji:if (_root.xch.autoStart == "true") {_root.checkbox [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • coubeatki.htw.pl