[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Procedury obs³ugi zdarzeñonBlur — okreœla kod JavaScriptu, który zostanie wykonany w momencie usuniêciamiejsca wprowadzania z pola (brak 2|I,onDragDrop — okreœla kod JavaScriptu, jaki na zostaæ wykonany, gdy u¿ytkownikupuœci na stronie jakiœ obiekt; dostêpna tylko w Navigatorze 4.0 i wersjachpóŸniejszych,onError — okreœla kod JavaScriptu, który zostanie wykonany w momenciezaistnienia b³êdów w ³adowaniu pliku, procedura ta mo¿e zostaæ u¿yta doobs³ugi b³êdów JavaScriptu; zwrócenie wartoœci false jako wyniku dzia³ania tejprocedury, spowoduje przerwanie wyœwietlania komunikatów o b³êdach JavaScriptu(brak 2|I),onFocus — okreœla kod JavaScriptu, który zostanie wykonany w momencieustawienia miejsca w oknie (brak 2|I),onLoad — okreœla kod JavaScriptu, który zostanie wykonany w momenciezakoñczenia ³adowania strony,onMove — okreœla kod JavaScriptu, który zostanie wykonany w momencieprzesuniêcia okna (tylko 4),onResize — okreœla kod JavaScriptu, który zostanie wykonany w momencie zmianywielkoœci okna (tylko 4),onUnload — okreœla kod JavaScriptu, który zostanie wykonany w momenciezmienienia wyœwietlanej strony.Funkcje niezale¿ne, operatory, zmienne i litera³yW dalszej czêœci rozdzia³u przedstawione zostan¹ funkcje (nie bêd¹ce metodamiobiektu), operatory (w tym operatory przypisania, arytmetyczne i logiczne) orazhierarchie operatorów w jêzyku JavaScript.Funkcjeescape(znak) — zwraca ³añcuch znaków zawieraj¹cy zakodowane znaki znak,kodowanie odbywa siê w ten sposób, ¿e znak zamieniany jest na %xx, gdzie xxjest liczbowym odpowiednikiem znaku (C|2|3|I),eval(wyra¿enie) — oblicza wartoœæ wyra¿enia arytmetycznego (C|2|3|I),isNaN(wartoœæ) — przetwarza wartoœæ i sprawdza, czy jest to wartoœæ NaN,funkcja zwraca wartoœæ logiczn¹ (C|2|3|I) (w systemie UNIX, brak 2),number(wartoœæ) — przetwarza podana wartoœæ, aby sprawdziæ, czy jest on liczb¹;zwraca wartoœæ logiczna (C|2|3|I, w systemach UNIX, brak w 2|3),parseFloat(³añcuch) — przetwarza ³añcuch znaków na liczbê zmiennoprzecinkow¹i zwraca otrzyman¹ wartoœæ, ³añcuch znaków konwertowany jest a¿ do momentuodnalezienia znaku, który nie jest liczb¹; w przypadku odnalezienia takiegoznaku, zwracany jest dotychczasowy wynik, jeœli pierwszy znak ³añcucha nie mo¿ebyæ poprawnie skonwertowany, to zwracana jest wartoœæ NaN (a w systemie Windowswartoœæ zero) (C|2|3|I),parseInt(³añcuch) — przetwarza ³añcuch znaków na liczbê ca³kowit¹ i zwracaotrzyman¹ wartoœæ, ³añcuch znaków konwertowany jest a¿ do momentuodnalezienia znaku, który nie jest liczb¹; w przypadku odnalezienia takiegoznaku, zwracany jest dotychczasowy wynik, jeœli pierwszy znak ³añcucha nie mo¿ebyæ poprawnie skonwertowany, to zwracana jest wartoœæ NaN (a w systemieWindows wartoœæ zero) (C|2|3|I),String() — to metoda dostêpna we wszystkich obiektach, zwraca on obiekt wpostaci ³añcucha znaków lub ³añcuch "[object type]", jeœli obiektu nie mo¿naprzedstawiæ w formie ³añcucha znaków (C|2|3), notatka: w JavaScriptcie 1.2metoda ta konwertuje obiekty i ³añcuchy znaków do litera³Ã³w,taint(nazwaW³aœciwoœci) — dodaje znaczniki do nazwyW³aœciwoœci (C|3),unescape(³añcuch) — odkodowuje ³añcuch znaków zakodowany za pomoc¹ metodyescape() (C|2|3|4|I),untaint(nazwaW³aœciwoœci) — usuwa znacznik z nazwyW³aœciwoœci (C|3|4).Instrukcjebreak — przerywa wykonywanie pêtli for lub while i przenosi wykonywanieprogramu do pierwszej instrukcji po pêtli (2|3|4), uwaga: w jêzyku JavaScript1.2 instrukcja break ma dodatkow¹ mo¿liwoœæ funkcjonaln¹ pozwalaj¹c¹ naprzerwanie wykonywania instrukcji opatrzonej etykiet¹,comment — u¿ywana do umieszczania komentarzy w skrypcie, komentarze te s¹ignorowane przez Navigatora, komentarze w jêzyku JavaScript s¹ podobne dokomentarzy w jêzyku C; rozpoczynaj¹ siê one znakami /*, a koñcz¹ znakami */(2|3|4),continue — przerywa wykonywanie poleceñ umieszczonych wewn¹trz pêtli while lubfor i rozpoczyna wykonywanie kolejnej iteracji pêtli (2|3|4), uwaga: w jêzykuJavaScript 1
[ Pobierz całość w formacie PDF ]