[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Je¿eli nierobisz tego, to po co wchodziæ w relacjê z guru?U: Co mogê zrobiæ dla SwamidŸiego?To czego oczekujê od ciebie to jedynie oddanie poniewa¿ twoje pieni¹dze mnienie interesuj¹, interesuje mnie wy³¹cz­nie twoje oddanie.Cecha, któr¹ musiszposiadaæ, jedyna ce­cha, to zaufanie do swojego Ja.Nie jest koniecznym przyje¿d¿anie ¿eby mnie zobaczyæ.Jest wiele religijnychosób na tym œwiecie.Je¿eli wybierzesz siê do jednego Swamiego i zasiêgnieszopinii na temat innego Swamiego, powie ci, ¿e nie jest on wiele wart.Je¿elizapytasz go dlaczego, powie ci ¿e jego idee, jego zasady nie s¹ s³u­szne.Poniewa¿ Swami prezentuj¹ ró¿ne opinie, ich wielbicie­le bij¹ siê o nich,wierz¹c ¿e Swami to powoduj¹, ale nie wierz osobom religijnym, które maj¹podejœcie sekciarskie.Je¿eli masz zaufanie do siebie, nie bêdziesz ¿yæ w oddzie­lonych œwiatach, niebêdziesz mia³ zawê¿onej wizji œwiata.Na przyk³ad, gdy uœmiechamy siê, czyuœmiechamy siê naszymi ustami czy naszym sercem? Zastanów siê g³êboko nad tym.Czego chcesz na Ziemi? Byæ w dobrym zdrowiu, w pokoju, wierzyæ w Boga? Pierwszacecha niezbêdna to zaufanie do siebie.A wiêc nie zadawaj mi jeszcze razpytania, które by³o mi przed chwil¹ zadane: "Co bêdê robiæ gdy wrócê do mojejojczyzny?", poniewa¿ sam fakt zadania przez ciebie tego py­tania oznacza, ¿ew¹tpisz w siebie.Wszystko co tobie mówiê to to, ¿e masz wróciæ do twojejojczyzny.Je¿eli nie masz zau­fania do tego co mówi³em tutaj, znajdziesz zpewnoœci¹ prze­szkody.Chcesz rozmawiaæ o duchowoœci, która istnieje odtysi¹cleci, a nie jesteœ w stanie kierowaæ siedemdziesiêcioma latami swojego¿ycia!U: Jak uzyskaæ odpowiedŸ na nasze pytania gdy SwamidŸi nie jest fizycznie znami?Jeœli myœlisz o mnie i zadajesz pytanie mentalnie bêdê je zna³ i odpowiem ci wtaki lub inny sposób tam gdzie bêdziesz.U: Co guru oczekuje od ucznia?Przede wszystkim powinniœmy przeœledziæ czego uczeñ ocze­kuje o swojego guru.Uczeñ oczekuje pomocy w swoich co­dziennych trudnoœciach.Chce pod¹¿aæ naprzódduchow¹ œcie¿­k¹ i potrzebuje uwolnienia od swoich problemów.Guru chce abypewne cechy by³y rozwiniête przez ucznia, który chce rozwijaæ siê duchowo.S¹to mianowicie: cierpliwoœæ, pokora i samowyrzeczenie.Od bhaktów, którzyoczekuj¹ uwolnienia od codziennych problemów, guru chce ¿eby zwiêkszyli swojeoddanie Bogu.W jakikolwiek sposób zbli¿ysz siê do guru, jego nastawieniebêdzie zbie¿ne z twoimi pogl¹dami.Prawdziwy guru bêdzie rozu­mia³ stan twojegoumys³u, jak wp³ywa nañ œrodowisko i ¿e umys³ nie pozostanie niezmieniony.Wieon, ¿e bêdziesz szczêœliwy jeœli twoje ¿yczenia bêd¹ spe³nione, a gdy nie bêd¹to odczujesz to jako wielk¹ krzywdê i mo¿esz byæ za³amany.Czego oczekujemy wtym ¿yciu? Jest istotne, ¿e gdy zbli¿asz siê do guru, to wiesz co jestnajwa¿niejsze dla ciebie i czego poszukujesz.Twoja mowa, zachowanie i ubiórpowin­ny byæ równie¿ w harmonii z tym.Przede wszystkim koniecz­ne jestw³aœciwe zachowanie, prawoœæ, cierpliwoœæ i kultura.Zwracam uwagê na te punktyszczególnie w zwi¹zku ze mn¹, hinduskim Swamim.Jeœli chcesz towarzystwa guru,powinie­neœ stosowaæ pewne regu³y.Mo¿esz oczywiœcie ubieraæ siê jak lubisz,ale powinno to byæ w zgodzie z kultur¹ i dobrym sma­kiem aby pokazaæ twójszacunek dla guru.Twoje zachowanie powinno byæ pe³ne samokontroli,cierpliwoœci i uwa¿noœci.Po­winieneœ s³uchaæ ca³ym sob¹ s³Ã³w guru a nies³uchaæ jednym uchem, pozwalaj¹c ¿eby jego s³owa ucieka³y drugimuchem.Uczniowie maj¹ tendencjê zaprz¹tania uwagi guru drobnymi sprawami.Niepytaj o trywialne, fizyczne rzeczy (jak np.czy powinienem siê wyk¹paæ, czyzjeœæ coœ?).Zajmij siê pytaniami natury duchowej lub dotycz¹cymi twojejprzysz³oœci i nauki.Musisz zawsze pytaæ siebie "Dlaczego przyszed³em do guru,dlaczego jestem tutaj, dlaczego w tym ¿yciu?"O medytacji i rytualeU: Jak praktykowaæ medytacjê w codziennym ¿yciu?Musis?z rozwa¿yæ w jakimstopniu medytacja sta³a siê czê­œci¹ integraln¹ twojego ¿ycia.Medytacja niejest jedynie s³owem, ale czymœ co trzeba praktykowaæ.Œledz¹c teksty re­ligijnewidzimy, ¿e mnóstwo œwiêtych i mêdrców opisywa³o medytacjê i mówi³o du¿o na jejtemat.Ciekawe jest czytanie tego, co oni napisali, ale trzeba siê zastanowiænad u¿yteczno­œci¹ medytacji w naszym ¿yciu codziennym.W jakim stopniumedytacja mo¿e stanowiæ czêœæ egzystencji? Podczas medy­tacji umys³ musi byæspokojny, wolny od innych myœli i w nastroju zadowolenia.Niestety twoja g³owajest wype³niona przez mnóstwo problemów, poniewa¿ powiêkszasz ma³e problemypowoduj¹c, ¿e staj¹ siê wielkimi problemami i w ten sposób jesteœ zagubiony.Gdy jesteœ tutaj w Aœramie, jesteœ szczêœliwy, ale czy je­steœ w takim stanieka¿dego dnia roku? Wszyscy ludzie po­winni byæ szczêœliwi i uœmiechniêci, sercapowinny byæ czy­ste, umys³ spokojny, ale nie udaje ci siê to w twoim ¿yciu.Ka¿dy ma³y problem przygnêbia ciê.Nie bierz wszystkiego zbyt powa¿nie, bo gdyzasi¹dziesz do medytacji, wszystkie twoje myœli opadn¹ na ciebie jak lawina ibêd¹ na ciebie wp³y­waæ.Co powinieneœ zrobiæ? Aby byæ gotowym do medytacjimusisz mieæ oddanie w swoim sercu, musisz myœleæ o Bogu i oddaæ Bogu problemytwego umys³u.Musisz równie¿ mieæ zaufanie do siebie.Jest wiele rodzajów medytacji, mog³eœ czytaæ na ten te­mat.Mo¿esz próbowaæró¿nych technik, ale metoda, któr¹ ci polecê bêdzie u¿yteczna dla ciebie.Trzeba najpierw mieæ zaufanie do samego siebie.Jest œwiat³o w tobie, ale niejesteœ w stanie go zobaczyæ, poniewa¿ twój umys³ i twoje myœli s¹ zanurzone wmroku.Otwórz swoje serce.Zgubi³eœ klucz do twojego serca, zamkn¹³eœ je iwyrzuci³eœ klucz.Twoje serce jest zamkniête i odrzuci³eœ je.Próbujê znaleŸæteraz klucz, ¿eby ci go oddaæ.Kluczem jest zaufanie do samego siebie.Gdyzaczniesz mieæ zaufanie do samego siebie twoje serce otworzy siê automatyczniei zobaczysz boskie œwiat³o we­wn¹trz.Tak wiêc jest œwiat³o w twoich oczach,jest naturalna muzyka w twoich uszach i w twoich ustach smak amryty.Na tymetapie medytacja siê rozwija i twoje myœli s¹ kontrolowa­ne.Nie nale¿y nigdykierowaæ myœli na zewn¹trz, trzeba szu­kaæ w sobie [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • coubeatki.htw.pl