[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.U¿ycie wahade³ka daje ci mo¿liwoœæ uzyskania od podœwiadomoœci jednoznacznej izrozumia³ej odpowiedzi.Jeœli chcesz siê zapoznaæ z technik¹ wahade³ka, musisz, rzecz jasna, przedewszystkim zaopatrzyæ siê w ten instrument.Kupiony w sklepie spe³nia wszystkieniezbêdne funkcje.Na pocz¹tek jednak wystarczy ci wahade³ko „w³asnej produkcji”.Potrzebne bêd¹ciê¿arek z metalu i cienka niæ.Sprawdzonym wariantem wahade³ka jest obr¹czkaprzywi¹zana do jedwabnej lub innej nici.Niezale¿ne od tego, jakim wahade³kiem siê pos³ugujesz, zawsze przestrzegajnastêpuj¹cych regu³ postêpowania:- traktuj swoje wahade³ko jak rzecz wartoœciow¹ i bardzo osobist¹, której niktnie powinien dotykaæ;- jeœli ktoœ inny pos³ugiwa³ siê twoim wahade³kiem, musisz potrzymaæ je przezchwilê pod bie¿¹c¹ wod¹; woda zneutralizuje wahade³ko, to znaczy „zmyje” zniego obc¹ energiê;- zanim zaczniesz æwiczyæ, chuchnij kilka razy na wahade³ko, aby na³adowaæ jeswoj¹ energi¹.Przed rozpoczêciem pracy z wahade³kiem powinieneœ przeprowadziæ przygotowaniaopisane w rozdziale 5.Przestrzegaj ponadto nastêpuj¹cych zasad:Æwicz z wahade³kiem tylko wtedy, gdy jesteœ spokojny i zrównowa¿ony, a twójumys³ jest wypoczêty.Przed rozpoczêciem pracy starannie umyj rêce, aby usun¹æ wszelkie zak³Ã³caj¹cewibracje energetyczne.Zdejmij metalowe przedmioty, na przyk³ad zegarek; metal mo¿e mieæ wp³yw nawychylenie wahade³ka.Je¿eli wykona³eœ wszystkie niezbêdne kroki, jesteœ przygotowany do pierwszejpraktycznej próby z wahade³kiem.Technika pracy z wahade³kiem.Na co musisz zwróciæ uwagêWahade³ko mo¿na trzymaæ na dwa ró¿ne sposoby.Wybierz tê pozycjê d³oni, któraci bardziej odpo- wiada, któr¹ uznasz za wygodniejsz¹.Pracê z wahade³kiemrozpocznij od testu swej wra¿liwoœci na wibracje.Po³Ã³¿ przed sob¹ na stolejakiœ niewielki przedmiot, na przyk³ad d³ugopis albo zegarek na rêkê, nastêpnieweŸ w d³oñ wahade³ko i trzymaj je swobodnie opuszczone nad le¿¹cymprzedmiotem.Po chwili wahade³ko zacznie drgaæ, a tor jego ruchu bêdzie wskazywa³niewidocznie pole energii przedmiotu.Wykonaj to æwiczenie tak czêsto, a¿zacznie ci siê udawaæ.Zmieniaj pozycjê d³ugopisu czy zegarka i obserwuj, jakbêdzie siê zmienia³ tor ruchu wahade³ka.Kolejny krok, który powinieneœ zrobiæ,to sprawdziæ si³ê swojej sugestii.Od³Ã³¿ przedmiot i pozwól wahad³u swobodniezwisaæ nad sto³em.Teraz ka¿ mu siê poruszaæ zgodnie z ruchem wskazówek zegara.Wahade³ko prawie natychmiast wykona ruch.Nastêpnie wydaj polecenie ruchuprzeciwnego do biegu wskazówek zegara itd.Æwicz tak d³ugo, a¿ wahade³kozacznie siê zachowywaæ zgodnie z twoj¹ wol¹ i natychmiast reagowaæ na twójduchowy rozkaz.Zwykle efekt ten mo¿na osi¹gn¹æ ju¿ po krótkim czasie.W dalszej fazie æwiczeñ mo¿esz wykorzystaæ wahade³ko do „rozmowy” zpodœwiadomoœci¹.Rozmowa ta bêdzie raczej jednostronna, bêdziesz bowiem zadawa³ pytania ipróbowa³ uzyskaæ na nie odpowiedzi.Najpierw jednak musisz ustaliæ, jaki ruchwahad³a ma oznaczaæ odpowiedŸ pozytywn¹, a jaki negatywn¹.Ponadto, jeœlichcesz otrzymaæ w³aœciwe odpowiedzi, musisz przestrzegaæ nastêpuj¹cychzaleceñ:1.Jeœli chcesz zadaæ podœwiadomoœci pytanie, twój umys³ musi byæ wolny odwszelkich ubocznych myœli, musisz myœleæ wy³¹cznie o swoim pytaniu.Skoncentrujsiê na nim ca³kowicie, w przeciwnym razie bowiem mo¿e siê zdarzyæ, ¿e otrzymaszodpowiedŸ na inne pytanie, wyparte gdzieœ w g³¹b podœwiadomoœci.Prawdopodobnejest te¿, ¿e w ogóle nie otrzymasz odpowiedzi.Aby wykluczyæ tego rodzajusytuacje, pytaj tylko wtedy, gdy jesteœ w pe³ni skoncentrowany.Pamiêtaj, ¿epytanie ma byæ krótkie i konkretne, najlepiej wypowiedz je g³oœno.Pytaj¹c wpatruj siê w wahade³ko i otwórz siê na odpowiedŸ.B¹dŸ odprê¿ony, niewolno ci wyczekiwaæ odpowiedzi z napiêciem.Powinieneœ zachowaæ spokój iopanowanie.Najlepsza jest postawa dziecka, czyli ciekawoœæ i przekonanie, ¿eka¿da odpowiedŸ bêdzie dobra.2.Wa¿ne jest równie¿, byœ nie oczekiwa³ okreœlonej odpowiedzi, twojapodœwiadomoœæ prawdopodobnie potraktowa³aby j¹ jako sugestiê.Wówczasotrzyma³byœ odpowiedŸ od umys³u œwiadomego, a nie od podœwiadomoœci.B¹dŸwewnêtrznie otwarty i zachowaj cierpliwoœæ, dopóki wahade³ko nie wychyli siê wokreœlonym kierunku i nie zatrzyma w danej pozycji.Po zadaniu pytania nie œpiesz siê i nie przerywaj zbyt gwa³townie procesuwahania.Odczekaj tak d³ugo, a¿ wahade³ko ca³kowicie siê uspokoi.Wtedyuzyskasz pewnoœæ co do odpowiedzi.3.Pytania dla ciebie wa¿ne stawiaj tylko wtedy, kiedy jesteœ sam na sam zwahade³kiem.Obecnoœæ innych osób mog³aby wp³yn¹æ na odpowiedŸ.Dzieje siê takzw³aszcza wtedy, gdy w pomieszczeniu, w którym pracujemy, znajduj¹ siê osobynastawione niezwykle sceptycznie do pracy z wahade³kiem.Zanim przejdziesz do zadawania pytañ podœwiadomoœci, musisz najpierw nauczyæsiê inter-pretowaæ ka¿dorazow¹ reakcjê wahade³ka.WeŸ wahade³ko i pozwól mu swobodnie„bujaæ siê” nad sto³em.Odczekaj, a¿ siê ca³kowicie uspokoi.Wtedy zwróæ siê dopodœwiadomoœci z pytaniem: „Który ruch ma oznaczaæ ?”Wahade³ko przyjmie jak¹œ pozycjê.Zapamiêtaj j¹ albo zrób krótk¹ notatkê.Nastêpnie w ten sam sposób zapytaj, jaka pozycja ma oznaczaæ „nie”, „nie wiem”.„nie chcê powiedzieæ”.OdpowiedŸ twierdz¹c¹, czyli „tak”, mog³aby, na przyk³ad, oznaczaæ wychylenie wprawo, odpowiedŸ „nie” pokazywa³by ruch w lewo.Drgania z prawa do lewa mog³ybyoznaczaæ „nie wiem”, natomiast ruch wahad³owy od i do ciebie – „nie chcêpowiedzieæ”.Dokonawszy tych ustaleñ, bêdziesz wiedzia³, jak interpretowaæ ruchy wahad³a.Pierwszym pytaniem jakie zadasz podœwiadomoœci, mog³oby byæ, na przyk³ad,pytanie o imiê twego podœwiadomego umys³u.Czy bêd¹c w stanie rozluŸnieniaw³aœciwie je zrozumia³eœ? Trzymaj¹c wahade³ko mo¿esz pytaæ o to po cichu, alebêdzie najlepiej, kiedy odezwiesz siê g³oœno: „Czy dobrze ciê zrozumia³em? Czymam ciê nazywaæ.?Ruch wahade³ka przyniesie ci odpowiedŸ czy informacja, jak¹ uzyska³eœ w stanierozluŸnienia, by³a w³aœciwa , czy nie.Istniej¹ dwa sposoby zadawania pytañ, na które mo¿esz uzyskaæ odpowiedŸ odswojej podœwiadomoœci.Pierwszy ju¿ pozna³eœ.Pos³uguj¹c siê powy¿sz¹ technik¹,mo¿esz otrzymaæ odpowiedŸ na te pytania, na które da siê odpowiedzieæ s³owem„tak”, „nie”, „nie wiem”, czy „nie chcê powiedzieæ”OdpowiedŸ na pytania bardziej z³o¿one uzyskamy pos³uguj¹c siê pytaniamiszczegó³owymi.Rozpatrzmy, na przyk³ad, tak¹ sytuacjê:Zgubi³eœ klucz do mieszkania.Twoja podœwiadomoœæ zarejestrowa³a to zdarzeniei mo¿e ci dopomóc w ich odnalezieniu, ale musisz zadaæ jej w³aœciwe pytania.Jeœli zapytasz: „Gdzie jest mój klucz?”, otrzymana odpowiedŸ „tak” albo „nie”na nic ci siê nie przyda.Dlatego nale¿y pos³u¿yæ siê pytaniami szczegó³owymi:- Czy zgubi³em klucz w domu” – Nie.- Czy zgubi³em go dziœ rano, robi¹c zakupy? – Tak.- Czy to siê sta³o, kiedy szed³em ulic¹ Leœn¹? – Nie.- Czy zgubi³em go id¹c Parkow¹? – Tak.- Czy zgubi³em go w sklepie spo¿ywczym przy Parkowej? – Tak- Czy wypad³ mi z torby kiedy p³aci³em przy kasie? – Tak.Otrzymawszy tak¹ odpowiedŸ, powinieneœ pójœæ do sklepu i zapytaæ o klucze;zguba z pewnoœci¹ siê odnajdzie.Pos³uguj¹c siê metod¹ zadawania pytañ szczegó³owych, mo¿esz otrzymaæ od swejpodœwiadomoœci odpowiedŸ na ka¿de pytanie.Œrodki pomocnicze u³atwiaj¹ce otrzymanie odpowiedziS¹ pytania dopuszczaj¹ce ró¿ne mo¿liwoœci odpowiedzi.Aby otrzymaæ wiarygodn¹odpowiedŸ na takie pytanie, trzeba pos³u¿yæ siê œrodkami pomocniczymi
[ Pobierz całość w formacie PDF ]