[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.W tej sytuacji Mathers samodzielnie inicjowa³ Crowleya, co sta³o siêzarzewiem magicznego pojedynku miêdzy Crowleyem a Yeatsem.Oto jak przedstawiaj¹ go Francis King i Isabel Sutherland w ksi¹¿ce pt.Odrodzenie Magii: "[Yeats] twierdzi³, ¿e cudotwórcy Zakonu "wezwali" jedn¹ zkochanek Crowleya na plan astralny i nakazali jej go zdradziæ.Dwa dni póŸniej,powiada Yeats, z w³asnej woli podesz³a do cz³onka Zakonu, któremuzaproponowa³a, ¿e pójdzie do Scotland Yardu i da œwiadectwo "tortur iœredniowiecznej nikczemnoœci Crowleya".Dziennik Crowleya przedstawia ca³kieminny opis tego ataku psychicznego - jego dekoracyjny Ró¿any Krzy¿ zbiela³, aogieñ przesta³ siê paliæ w kominku.Jego gumowy p³aszcz nagle stan¹³ wp³omieniach, on sam bez powodu straci³ panowanie nad sob¹ i przesz³opiêciokrotnie pêdzi³y na niego konie".Crowley odpowiedzia³ zdecydowanym dzia³aniem.Wraz z grup¹ wynajêtych osi³ków,ubrany w strój góralski wtargn¹³ do londyñskiej œwi¹tyni i zaj¹³ jejposiad³oœci.Nie na d³ugo jednak, gdy¿ secesjoniœci zasiêgnêli pomocy upolicji.Na dodatek, namówili jednego z wierzycieli Crowleya do wszczêciaprzeciwko niemu sprawy, co tylko pogr¹¿y³o go w k³opotach.Tymczasem, w Pary¿uMathers pos³ugiwa³ siê czarn¹ magi¹.Wzi¹³ du¿¹ paczkê suszonego groszku,ochrzci³ ka¿de ziarnko imieniem jednego ze swych oponentów, inwokowa³ diab³aBelzebuba i Tyfona-Seta, a wtedy równoczeœnie trzês¹c grochem na du¿ym sicie,nakazywa³ tym mrocznym bogom wzbudziæ wœród rebeliantów k³Ã³tniê i niezgodê.Musia³y byæ to skuteczne dzia³ania, gdy¿ zakon Z³otego Brzasku rozpad³ siê nakilkanaœcie drobnych frakcji, których przedstawiciele istniej¹ po dziœ dzieñ.Crowley czu³ siê t¹ ca³¹ sytuacj¹ zmêczony.Potrzebowa³ zmiany, ale takiejzmiany, która dotyczy³a by nie tylko jego samego, lecz i ca³ego œrodowiska, wktórym przebywa³.W rozwi¹zaniu drêcz¹cych go dylematów pomaga³y mu podró¿e poAzji i Europie, w trakcie których wspina³ siê po górach, poznawa³ inne kultury,gromadzi³ okruchy m¹droœci z ró¿nych tradycji filozoficznych i religijnych.Studiowa³ taoizm i staro¿ytne greckie misteria.Dziêki wspinaczkom górskim zOscarem Eckensteinem rozwija³ œwieckie metody koncentracji i treningu woli.Allan Bennett, uczy³ go w Indiach i Birmie zasad buddyzmu i technik jogi.Stara³ siê go nawet wci¹gn¹æ w spisek zmierzaj¹cy do rozpowszechnienia buddyzmuw Europie.Te wszystkie indywidualne poszukiwania pozwoli³y mu inaczej spojrzeæ na tajnikimagii i mistycyzmu.Crowley utraci³, przynajmniej na pewien czas, wiarê wistnienie Tajemnych Przywódców i nabra³ dystansu do magii ceremonialnej, którejpatos i rytualizm przyci¹ga³ zbyt wiele osób szukaj¹cych nie wiedzy, lecztaniej sensacji.Przyj¹³ postawê naukowego sceptycyzmu, a w sferzeœwiatopogl¹dowej najbli¿szy by³ buddyzmowi.Lecz wtedy, w³aœnie wtedy spotka³ogo wydarzenie, które na zawsze ukszta³towa³o bieg jego ¿ycia.Objawienie Ksiêgi Prawa, czyli Równonoc Bogów1904 rok obdarzy³ Crowleya nies³ychanym szczêœciem.Poœlubi³ piêkn¹ Rose Kellyi wraz z ni¹ spêdza³ "miodowy miesi¹c" w ró¿nych mistycznych zak¹tkach œwiata.Kiedy w marcu tego roku pañstwo m³odzi przybyli do Kairu, Crowley postanowi³pokazaæ ma³¿once sylfy, duchy ¿ywio³u powietrza i w tym celu przyst¹pi³ do"Wstêpnej Inwokacji" z Goetii.Uczyni³ to, jak wspomina, z nudów, poniewa¿ma³¿onkowie nie mieli nic innego do roboty.Rose nie przejawia³a jakiegokolwiekzainteresowania magi¹ i nie ujrza³a sylfów.Miast tego jednak zapad³a w dziwnytrans, podczas którego sennym, choæ wyrazistym g³osem powtarza³a s³owa: "Oniczekaj¹ na ciebie".By³o to niecodzienne wydarzenie, zwa¿ywszy na fakt ¿ew³aœciwoœci mediumistyczne tak nagle objawi³a osoba nie maj¹ca nic wspólnego zokultyzmem.A jednak Crowley, œwie¿o upieczony sceptyk, zignorowa³ ten przekaz.Bardziej interesowa³o go skuteczne wywo³anie sylfów, do czego przyst¹pi³nastêpnego dnia.W koñcu takie by³o jego magiczne motto - "wytrwam a¿ dokoñca"
[ Pobierz całość w formacie PDF ]