[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Obserwuj je, sprawdŸ, czy dobrze ci s³u¿¹,zwa¿ywszy na to, kim i czym pragniesz byæ.Pamiêtaj, ¿e proces tworzenia siebie przebiega nieustannie.W ka¿dym momenciestanowisz o tym, kim i czym chcesz byæ.Dzieje siê to g³Ã³wnie za sprawawyborów, jakich dokonujesz wobec rzeczy i osób, do których ¿ywisz namiêtnoœæ.Osoba uduchowiona czêsto sprawia wra¿enie, jakby wyzby³a siê wszelkiejdoczesnej namiêtnoœci, wszelkiego po¿¹dania.Czego w istocie dokona³a? – otó¿,zrozumia³a, dostrzeg³a iluzjê i odsunê³a siê od namiêtnoœci, które nieprzynosi³y jej korzyœci.Pasja to zami³owanie do przemiany bycia w dzia³anie.Ona napêdza tworzenie.Obraca koncepcje w doœwiadczenie.Pasja to ogieñ, który ka¿e nam wyra¿aæ siebie.Nigdy nie wyrzekaj siê pasji,gdy¿ to oznacza wyrzeczenie siê tego, Kim W Istocie Jesteœ i Kim NaprawdêPragniesz Byæ.Osoba uduchowiona nie odrzuca pasji – odrzuca jedynie przywi¹zanie do skutków.Pasja to mi³oœæ dzia³ania, a dzia³anie to bycie, w doœwiadczeniu.Lecz cozazwyczaj powstaje podczas dzia³ania? Oczekiwanie.Prze¿yæ ¿ycie bez oczekiwañ – obywaj¹c siê bez potrzeby konkretnych rezultatów– oto prawdziwa wolnoœæ.Na tym polega Boskoœæ.Na tym polega bycie Mn¹.Nie jesteœ przywi¹zany do skutków swoich czynów?Ale¿ sk¹d.Czerpiê radoœæ z samego tworzenia, a nie z tego, co nastêpuje potem.Wyrzeczenie nie jest decyzj¹ odrzucenia dzia³ania.Wyrzeczenie jest decyzj¹odrzucenia potrzeby konkretnego skutku.To ogromna ró¿nica.Móg³byœ wyjaœniæ, co rozumiesz przez stwierdzenie, ¿e “pasja to zami³owanie doprzemiany bycia w dzia³anie"?Bycie to stan najwy¿szy.To sama esencja.To Boskie “teraz-nie teraz",“zawsze-nigdy", “wszystko-nie wszystko".Bycie to Bogo-stan.Ale nam nigdy nie wystarcza tylko byæ.Zawsze pragniemy doœwiadczyæ, CzymJesteœmy – a to wymaga odrêbnego wymiaru boskoœci, który nazywamy dzia³aniem.Przyjmijmy, ¿e w g³êbi swej cudownej duszy, jesteœ przejawem boskoœci zwanymmi³oœci¹.(To, zreszt¹, absolutna Prawda o tobie.)Jednak co innego byæ mi³oœci¹ – a co innego mi³owaæ.Dusza z utêsknieniemwypatruje sposobnoœci wyra¿enia siebie, aby móc siê poznaæ we w³asnymdoœwiadczeniu.D¹¿y wiêc do urzeczywistnienia swego najszczytniejszegowyobra¿enia przez dzia³anie.Takie d¹¿enie to w³aœnie pasja.Zabij pasje, a u-œmiercisz Boga.Pasja jest jakwyci¹gniêta do ciebie rêka Boga.Ale Bóg (czy te¿ Bóg-w-tobie), gdy mi³uje, spe³nia swa istotê i niczego wiêcejmu nie potrzeba.Z kolei cz³owiek czêsto domaga siê, aby to, co zainwestowa³, jakoœ mu siêzwróci³o.Jeœli mamy kogoœ kochaæ, w porz¹dku – ale lepiej niech ta mi³oœæzostanie odwzajemniona.Coœ w tym rodzaju.To nie pasja.To oczekiwanie.Oto przyczyna ludzkiego nieszczêœcia.Oto, co oddziela cz³owieka od Boga.Osoba uduchowiona pragnie przezwyciê¿yæ ów rozdzia³ na drodze doœwiadczenia,które mistycy Wschodu nazywaj¹ samadhi.To znaczy to¿samoœci, jednoœci zBogiem; stopienia siê z boskoœcia.Osoba uduchowiona zatem odrzuca skutki – ale nigdy, przenigdy nie odrzucapasji.Mistrzowie, kierowani intuicj¹, wiedza, ¿e tedy droga: pasja prowadzi dourzeczywistnienia JaŸni.Nawet przek³adaj¹c to na je¿yk doczesnoœci, mo¿na powiedzieæ, ¿e jeœli nie maszw sobie pasji, to tak, jakbyœ nie mia³ ¿ycia.Powiedzia³eœ, ¿e “to, przed czym siê bronisz, umacniasz, a to, na co patrzysz,znika samo".Co to znaczy?Nie mo¿na broniæ siê przed czymœ, co uznajemy za nierealne.Stawianie czemuœoporu równa siê nadaniu mu rzeczywistoœci.Kiedy bronisz siê przed jakaœpostacie energii, sam ja wywo³ujesz.Im bardziej siê opierasz, tym bardziejrealna siê dla ciebie staje – obojêtnie, przed czym byœ siê broni³.Jednak gdy otworzysz oczy i popatrzysz, to znika.To znaczy, przestaje mamiæciê sw¹ z³udn¹ form¹.Kiedy naprawdê popatrzysz, przejrzysz to na wylot, rozwiej¹ siê wszelkiez³udzenia i w polu widzenia pozostanie naga rzeczywistoœæ.W obliczu nagiejrzeczywistoœci iluzja straci wszelka moc.Przestaje mieæ nad tob¹ w³adze.Poznasz o niej prawdê i prawda ciê wyzwoli.A jeœli ja nie chcê, ¿eby to, czemu siê przygl¹dam, zniknê³o?Powinieneœ zawsze tego pragn¹æ! W twojej rzeczywistoœci nie ma ¿adnego punktuoparcia
[ Pobierz całość w formacie PDF ]