[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.iprównowa¿ny identyfikator liczbowy: 1.3.6.1.2.1.4Dla zmiennej ipInReceives:iso.org.dod.internet.mgmt.mib.ip.ipInReceivesrównowa¿ny identyfikator liczbowy: 1.3.6.1.2.1.4.3W komunikatach ka¿da zmienna zakoñczona jest sufiksem.Dla zmiennych prostych(nie strukturalnych) sufiksem jest 0.Dla tablic sufiks mo¿e sk³adaæ siê zpewnych elementów pól przechowywanych w tablicach, np.mo¿e to byæ numer IP(„doklejony” do identyfikatora).Komunikaty SNMPSNMP definiuje nastêpuj¹ce komunikaty wymieniane miêdzy zarz¹dzaj¹cym aagentem:get-request pobierz wartoœæ zmiennych (zmiennej).get-next-request pobierz wartoœæ nastêpnej zmiennej (u³atwia przegl¹danietabllic).set-request ustaw wartoœæ zmiennej (zmiennych).get-response odpowiedŸ wysy³ana od agenta do stacji zarz¹dzaj¹cej.trap zawiadom stacjê zarz¹dzaj¹c¹ o okreœlonym zdarzeniu.get-bulk-request (SNMP2) pobierz wiêksz¹ porcjê danych.inform-request (SNMP2) przeœlij informacje z jednej stacji zarz¹dzaj¹cej dodrugiej.Format komunikatów SNMP.Komunikaty SNMP nie u¿ywaj¹ sta³ych pól okreœlonej d³ugoœci.Stosuj¹ specjalnyjêzyk zapisu ASN.1.W zapisie tym s¹ stosowane kody s³Ã³w kluczowych.Przyk³ad(RFC1157).W Windows 2000 mo¿na zainstalowaæ oprogramowanie realizuj¹ce SNMP (agentów) wWindows components, Management and monitoring tools.W W2K nie ma standardowychrozbudowanych programów zarz¹dzaj¹cych (dostarczane s¹ przez innychproducentów).Jednak w Windows 2000 Server Resource Kit znajduje siê program SNMPUTIL, któryumozliwia kontakt z agentami i wykonanie operacji get, get-next.snmputil command community object_id
[ Pobierz całość w formacie PDF ]