[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.PodsumowanieDzia³ania promocyjne w Internecie obejmuj¹ nastêpuj¹ce techniki:promocja sprzeda¿y (kupony, obni¿ki cen, próbki, konkursy i loterie)marketing bezpoœrednipublic relations oraz programy lojalnoœciowesponsoringtechniki zapewniaj¹ce interakcjê z witryn¹ internetow¹.Promocja sprzeda¿y ma za zadanie bezpoœrednio oddzia³ywaæ na wielkoœæsprzeda¿y.Za pomoc¹ kuponów lub informacji zawartych na stronie internetowejmo¿emy oferowaæ zni¿ki na zakup produktów.Mo¿emy tak¿e oferowaæ próbkiproduktów dystrybuuj¹c je poprzez Internet lub drog¹ pocztow¹ za zamówienieminternetowym.Te techniki pozwalaj¹ nam na budowanie bazy danych o klientach,która nastêpnie mo¿emy wykorzystaæ w marketingu bezpoœrednim.S¹ to jednakdzia³ania naruszaj¹ce prywatnoœæ i wymagaj¹ nadzwyczajnej ostro¿noœci.Tzw.SPAM, czyli reklama e-mailowa masowo wysy³ana do posiadaczy kont mo¿e wyrz¹dziæwiele szkody i dlatego lepszym rozwi¹zaniem jest korzystanie z adresów Opt-in.Ich w³aœcicielami s¹ osoby, które wyrazi³y chêæ otrzymywania okreœlonych treœcireklamowych.Doskona³ym sposobem na stworzenie w³asnej listy Opt-in jestnewsletter.Mo¿e on przekazywaæ interesuj¹ce informacje o naszych produktach,o samej firmie lub nawet stanowiæ produkt dostarczany za pewn¹ op³at¹.Internet w dzia³aniach public relations mo¿e byæ wykorzystany poprzez:prowadzenie komunikacji wewnêtrznej oraz komunikacji z mediami,sponsoring wydarzeñ oraz oœrodków internetowych,tworzenie narzêdzi interakcji spo³ecznej takich jak kartki internetowe, gryi chat rooms.Komunikacja internetowa przedsiêbiorstwa skupia siê na 6ciu grupach:mediaspo³eczeñstwo,klienci,pracownicy,akcjonariusze,dostawcy.Specjalne biuletyny firmowe s³u¿¹ sprawnej dystrybucji materia³Ã³w i informacjidla mediów, akcjonariuszy, dostawców.Programy lojalnoœciowe pomagaj¹ prowadziæsprawn¹ komunikacjê z klientami, a serwisy informacji wewnêtrznej zapewniaj¹pracownikom dostêp do materia³Ã³w szkoleniowych i informacji o wydarzeniachw firmie.Doskona³a form¹ promocji jest tak¿e sponsoring innych witryninternetowych.Mo¿e on dotyczyæ ca³ych witryn lub poszczególnych sekcji.Pozabudowaniem œwiadomoœci marki dzia³alnoœæ ta mo¿e tak¿e przynieœæ wieleodwiedzin.Czêsto tak¿e sukces mog¹ przybli¿yæ interaktywne dodatki do strontakie jak gry, kartki z ¿yczeniami, chat rooms lub mo¿liwoœæ wspó³kreowaniawitryny.Istnieje, zatem wiele technik pozwalaj¹cych w przeró¿ny sposóbuatrakcyjniæ nasz¹ ofertê oraz witrynê.Ich wykorzystanie mo¿e przynieœæ wielekorzyœci, je¿eli tylko zostan¹ one wykorzystane w odpowiedni sposób.Rozdzia³ 6.Ecommerce6.1.Ecommerce.W po³owie 1996 roku, kiedy Dell Computer wprowadzi³ system internetowejsprzeda¿y komputerów sk³adanych na specjalne zamówienie Compaq utraci³ pozycjêlidera na rynku.Nowy system dystrybucji zapewni³ obni¿enie kosztówmagazynowania i utrzymania placówek handlowych, co przyczyni³o siê do ogromnegosukcesu rynkowego.Dziœ wiele przedsiêbiorstw dociera na rynek ze swoimiproduktami poprzez sieæ Internetu.Cechy handlu elektronicznego.Ecommerce to pojêcie doœæ z³o¿one.Najczêœciej jednak sprzeda¿ okreœla siêmianem internetowej, je¿eli zosta³a zainicjowana poprzez ten œrodekkomunikacji.w Internecie podobnie ja poza nim rozró¿niane s¹ relacjebusiness-to-business (B2B) oraz business-to-consumer (B2C).Podstawowa ró¿nicapomiêdzy nimi polega na tym, ¿e relacje B2B wymagaj¹ osobnego podpisania umowydotycz¹cej zawieranej transakcji, a w relacjach z konsumentem umowê stanowi samakt sprzeda¿y.W relacjach biznesowych Internet odgrywa wiêc nieco odmienn¹rolê.Pomaga w nawi¹zywaniu komunikacji, umo¿liwia szybkie przesy³anieszczegó³owych informacji na temat produktów, za pomoc¹ elektronicznego systemuzamówieñ usprawnia dzia³anie kana³u sprzeda¿y.Adidas Polska (www.adidas.com)jest jednym z przedsiêbiorstw, które realizuje zamówienia online.InternetowySystem Obs³ugi Klienta (ISOK) przyjmuj¹c zamówienie przekazuje je bezpoœredniodo systemu produkcyjnego, gdzie zostaje ono zrealizowane.Ju¿ nastêpnego dniatowar jest dostarczany do odbiorcy, a fakturê przesy³a siê drog¹ elektroniczn¹.Wdro¿enie to znacznie przyspieszy³o pracê kana³Ã³w dystrybucji i obecnieobejmuje znaczna wiêkszoœæ wszystkich zamówieñ.Sprzeda¿ za pomoc¹ Internetu do u¿ytkownika koñcowego wymaga zupe³nie innegopodejœcia ni¿ w tradycyjnym systemie sprzeda¿y.Wystêpuj¹ podobieñstwa dosprzeda¿y wysy³kowej tzn.nie wystêpuje osobisty kontakt ze sprzedawc¹ oraznatychmiastowa p³atnoœæ za produkt.Poszukiwania produktu przez klienta narynku tradycyjnym s¹ czasoch³onne i obejmuj¹ niewielk¹ jego czêœæ.Wybór czêstopada na firmy znane, których bud¿et reklamowy nieraz przerasta obroty firmkonkurencyjnych.W tym przypadku ma³e i œrednie firmy pozostaj¹ w cieniu i niemaj¹ szans przebicia.Odmiennie wygl¹da handel elektroniczny.Tutaj wa¿n¹ rolêodgrywa atrakcyjnoœæ oferty.Istniej¹cy agenci sprzeda¿y i systemy wyszukuj¹cenie zwa¿aj¹c na internetowe banery wyszukuj¹ oferty wyró¿niaj¹ce siê najni¿sz¹cen¹ i wysok¹ jakoœci¹.W interesie producenta jest, zatem, aby odnaleŸæwitryny przedstawiaj¹ce ofertê rynkow¹ i zarejestrowaæ tam swój produkt
[ Pobierz całość w formacie PDF ]