[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.p.Zdajcy potrafi:Poziom podst.Poziom rozsz.1okreli gówn myl tekstu,??2rozróni poszczególne czci tekstu,??3okreli gówne myli poszczególnych czci tekstu,??4wskaza zwizki midzy poszczególnymi czciami tekstu,?5stwierdzi, czy tekst zawiera okrelone informacje,??6wskaza okrelon informacj,??7wyselekcjonowa wskazane informacje,?8oddzieli myl gówn od drugorzdnych,?9oddzieli fakty od opinii,?10okreli potencjalnego odbiorc,?11okreli intencje i opinie autora,?12okreli rodzaj tekstu,??13okreli styl jzyka uytego przez autora,?14okreli funkcj tekstu,??15zastosowa rónorodne struktury leksykalno-gramatyczne w podanym kontekcie.?WYPOWIED PISEMNAL.p.Zdajcy potrafi:Poziom podst.Poziom rozsz.1przedstawia informacje,2wypenia formularze, ankiety i kwestionariusze,3opisywa ludzi, przedmioty, miejsca, zjawiska, czynnoci, zdarzenia, procesy,4uzyskiwa informacje, wyjanienia, pozwolenia i ich udziela,5stosowa rodki jzykowe adekwatne do ich funkcji komunikacyjnych np.dzikowa, prosi, da, gratulowa, wyraa uczucia,6instruowa, przekonywa, doradza, ostrzega,7formuowa i uzasadnia wasne opinie,8broni wasnych opinii,9konstruowa róne formy wypowiedzi pisemnych z uyciem odpowiednich rodkówjzykowych,10uywa rejestru jzyka odpowiednio do kontekstu, zaoonego celu i odbiorcy,11posugiwa si wiedz o krajach danego obszaru jzykowegooraz o kraju ojczystym,12stosowa struktury leksykalno gramatyczne.Standardy wymaga egzaminacyjnych sprawdzane na egzaminie wewntrznymZastosowano nastpujce skróty dla oznaczenia podstawy programowej: C celeedukacyjne, T treci, O osignicia.Podpunkty w osigniciach oddzielone rednikami zostay oznaczone kolejnomaymi literami alfabetu: a, b c.ZadanieUmiejtnoci szczegóoweZdajcy potrafi:Podstawa programowaStandardy wymaga1234abcdabcdabcdabcd1.ODGRYWANIE RL:AUzyskiwanie i udzielanie informacji i wskazówek1.Rozpoczyna i koczy rozmow, podejmowa róne role w procesiekomunikacyjnymC3, O2cXX2.Wyraa prob o wyjanienie, powtórzenie, opiniO2ceX3.Uzyskiwa informacje i wskazówki i ich udzielaO2ceX14 Wykorzystywa wiedz o kraju danego obszaru jzykowego oraz o krajuojczystymC2, T5,6XX15.Stosowa struktury jzykowe z zachowaniem zasad wymowy i intonacjiC1, T4, O2bXXBRelacjonowanie1.Rozpoczyna i koczy rozmow, podejmowa róne role w procesiekomunikacyjnymC3, O2cXX4.Opisywa ludzi, przedmioty, miejsca, zjawiska, czynnoci, procesyO2aXX5.Relacjonowa wydarzeniaO2aXX10.Przedstawia opinie innych osóbO2dX14.Wykorzystywa wiedz o kraju danego obszaru jzykowego oraz o krajuojczystymC2, T5,6XX15.Stosowa struktury jzykowe z zachowaniem zasad wymowy i intonacjiC1, T4, O2bXXCNegocjowanie1.Rozpoczyna i koczy rozmow, podejmowa róne role w procesiekomunikacyjnymC3, O2cXX2.Wyraa prob o wyjanienie, powtórzenie, opiniO2ceX6.NegocjowaO2eX8.Przedstawia i uzasadnia wasne opinieO2dX12.Stosowa rodki jzykowe adekwatne do ich funkcji komunikacyjnych np.dzikowa, prosi, da, gratulowa, wyraa uczuciaT3, O2eXX15.Stosowa struktury jzykowe z zachowaniem zasad wymowy i intonacjiC1,T4, O2bXX2.ROZMOWA NA PODSTAWIE MATERIAU STYMULUJCEGO1.Rozpoczyna i koczy rozmow, podejmowa róne role w procesiekomunikacyjnymC3, O2cXX4.Opisywa ludzi, przedmioty, miejsca, zjawiska, czynnoci, procesyO2aXX7.Dokonywa analizy, syntezy i interpretacji przedstawionych faktówC2, O2a,5abX8.Przedstawia i uzasadnia wasne opinieO2dX10.Przedstawia opinie innych osóbO2dX12.Stosowa rodki jzykowe adekwatne do ich funkcji komunikacyjnych np.dzikowa, prosi, da, gratulowa, wyraa uczuciaT3, O2eXX15.Stosowa struktury jzykowe z zachowaniem zasad wymowy i intonacjiC1, T4, O2bXX3.WYPOWIED NA TEMAT Z KATALOGU1.Rozpoczyna i koczy rozmow, podejmowa róne role w procesiekomunikacyjnymC3, O2cXX2.Wyraa prob o wyjanienie, powtórzenie, opiniO2ceXX4.Opisywa ludzi, przedmioty, miejsca, zjawiska, czynnoci, procesyO2aXX7
[ Pobierz całość w formacie PDF ]