[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.bmp, file001.bmp, file002.bmp itd.W Mac OS upewnij siê, i¿ wszystkie nazwy plików w sekwencji posiadaj¹ dodatek zkropk¹, po której nastêpuje równa liczba cyfr – na przyk³ad File.000, File.001,File.002 itd.Mo¿na wprowadziæ spacjê pomiêdzy kropkê a numer pliku – naprzyk³ad File.000, File.001, File.002 itd.Z menu wybierz polecenie File > Import > File.Odszukaj i zaznacz pierwszy ponumerowany plik w sekwencji, a nastêpnie wybierzpolecenie Import Numbered Stills.Na koniec kliknij Open.Importowanie innego projektuMo¿esz do³¹czyæ zawartoœæ istniej¹cego ju¿ projektu do otwartego projektu.Naprzyk³ad, mo¿esz podzieliæ du¿y projekt na mniejsze, ³atwiejsze do zarz¹dzaniaczêœci w oddzielnych projektach, a nastêpnie zaimportowaæ ka¿dy z tychprojektów do projektu g³Ã³wnego, aby utworzyæ ostateczny program wideo.Gdyimportowany jest projekt do otwartego projektu, nagrania importowanego projektuzostan¹ dodane do okna Project w pojemniku, którego nazwa pochodzi od projektuimportowanego.Mo¿esz zaimportowaæ zawartoœæ okna Timeline projektu napocz¹tku, koñcu lub w miejscu linii monta¿u okna Timeline otwartego projektu.Zaimportowane zostaj¹ wszystkie efekty specjalne, takie jak przejœcia czyfiltry.Jeœli w importowanym projekcie wystêpuj¹ œcie¿ki, których brak wotwartym projekcie, to zostan¹ one do³¹czone do okna Timeline.Premiere dokonuje importowania projektu tak, jak przy operacji monta¿owejwstawiania.Wszystkie nagrania znajduj¹ce siê w miejscu wstawiania lub za nimzostaj¹ przesuniête w czasie o okres trwania importowanego projektu.Jeœlidokonujesz importu projektu w miejscu linii monta¿u, dzieli on na dwie czêœcika¿de nagranie, które siê na tej linii znajduje.Przed dokonaniem importuprojektu mo¿e zachodziæ koniecznoœæ przetestowania obu projektów, aby rozwa¿yæmo¿liwe konflikty œcie¿ek i zachowaæ projekt docelowy w przypadku, gdyzaimportowanie projektu tworzy wynik, którego nie przewidzia³eœ.Aby w³¹czyæ projekt do bie¿¹co otwartego projektu:Upewnij siê, ¿e docelowy projekt jest otwarty.Z menu wybierz polecenie File > Import > Project.Odszukaj i zaznacz projekt, a nastêpnie kliknij przycisk OK.Kliknij opcjê Beginning (Pocz¹tek), Edit Line (Linia Monta¿u) lub End (Koniec),aby okreœliæ, gdzie w oknie Timeline chcesz wstawiæ importowany projekt, anastêpnie kliknij OK.U¿ywanie plików poœrednichPremiere automatycznie tworzy plik poœredni (offline file) lub zastêpnik dlaka¿dego pliku Ÿród³owego u¿ywanego w projekcie, którego nie mo¿e znaleŸæ wczasie otwierania projektu.Plik poœredni mo¿esz równie¿ utworzyæ w dowolnejchwili.Na przyk³ad, gdy masz zamiar u¿ywaæ wideo, które nie zosta³o jeszczenagrane, mo¿esz utworzyæ plik poœredni jako tymczasowy substytut brakuj¹cegowideo Ÿród³owego na czas monta¿u.Gdy w³aœciwe wideo Ÿród³owe stanie siêdostêpne, mo¿esz szybko wymieniæ wszystkie wyst¹pienia pliku poœredniego wprojekcie z aktualnym Ÿród³em.Aby utworzyæ plik poœredni:Z menu wybierz polecenie Project > Create > Offline File.Wpisz nazwê pliku.Zwykle wpisuje siê nazwê pliku aktualnie niedostêpnegoŸród³a wideo.Dla opcji Duration (Czas Trwania) wpisz d³ugoœæ dla pliku poœredniego.Dla opcji Timecode (Chronometra¿) wpisz wartoœæ chronometra¿u punktu startubrakuj¹cego Ÿród³owego wideo.Dla opcji Reel Name (Nazwa Szpuli) wpisz nazwê szpuli zawieraj¹cej brakuj¹cyplik Ÿród³owy wideo.Wybierz format czasu z menu Format, który odpowiada czasowi wideo Ÿród³owemu.Z menu Speed wybierz iloœæ klatek na sekundê.Wybierz jedno lub oba ustawienia Has Video (Nagranie Wideo) i Has Audio(Nagranie Audio) zgodnie z zawartoœci¹ Ÿród³owego wideo.Nastêpnie kliknijprzycisk OK.Aby zast¹piæ plik poœredni plikiem Ÿród³owego wideo:W oknie Project, Bin lub Library zaznacz plik zastêpczy.Z menu wybierz polecenie Project > Replace Files
[ Pobierz całość w formacie PDF ]