[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.13.31.Rysunek 13.31.Okno dialogowe Raporty Obci¹¿enie prac¹Obci¹¿enie zadaniamiRaport Obci¹¿enie zadaniami, przedstawiony na rys.13.32, zawiera listê zadañ iprzydzielonych do nich zasobów, a tak¿e iloœæ pracy przydzielonej doposzczególnych zasobów w tygodniowych przedzia³ach czasu.WskazówkaPrzedzia³ czasu mo¿na zmieniaæ, korzystaj¹c z przycisku Edytuj w okniedialogowym Raporty Obci¹¿enie prac¹.W podrozdziale „Tworzenie w³asnychraportów” w dalszej czêœci niniejszego rozdzia³u znajduje siê wiêcej informacjio edytowaniu raportów.Rysunek 13.32.Raport Obci¹¿enie zadaniamiObci¹¿enie zasobówRaport Obci¹¿enie zasobów, przedstawiony na rys.13.33, zawiera listê zasobów iprzydzielonych im zadañ.Podobnie jak raport Obci¹¿enie zadaniami prezentujeiloœæ pracy przydzielonej ka¿demu zasobowi dla poszczególnych zadañ wprzedzia³ach tygodniowych, ale koncentruje siê na zasobach.NowoœæW programie Microsoft Project 2000 znajduj¹ siê dwie odmiany raportu Obci¹¿eniezasobów — raporty Obci¹¿enie zasobów (materia³) i Obci¹¿enie zasobów (praca).Obydwa raporty wygl¹daj¹ tak jak raport Obci¹¿enie zasobów, ale jedenprzedstawia tylko zasoby materia³owe, a drugi zasoby pracy.Oba nale¿¹ doraportów niestandardowych i, aby je wydrukowaæ, nale¿y skorzystaæ z instrukcjiw nastêpnym podrozdziale.Rysunek 13.33.Raport Obci¹¿enie zasobówTworzenie w³asnych raportówW programie znajduj¹ siê równie¿ raporty niestandardowe, które mo¿na drukowaæ,ale mo¿na równie¿ tworzyæ w³asne, na bazie wczeœniej opisanych raportów.Powybraniu ikony Niestandardowe w oknie dialogowym Raporty pojawi siê oknodialogowe Raporty niestandardowe, przedstawione na rys.13.34.Rysunek 13.34.Okno dialogowe Raporty niestandardoweNie wszystkie raporty w oknie dialogowym Raporty niestandardowe s¹ faktycznieniestandardowe.Dowolny raport standardowy mo¿na drukowaæ zarówno z tego oknadialogowego, jak i w sposób opisany wczeœniej.Aby jednak wydrukowaæ jeden ztrzech raportów niestandardowych, nale¿y koniecznie skorzystaæ z tego oknadialogowego.UwagaDo stworzenia w³asnego raportu nale¿y skorzystaæ z przycisku Nowy w okniedialogowym Raporty niestandardowe, przedstawionego na rys.13.34.Je¿elidefiniuje siê nowy raport, program daje do wyboru cztery typy raportu.Trzy znich bazuj¹ na raportach opisanych wczeœniej: raport typu Zadanie, raport typuZasób i raport typu Krzy¿owy.Czwarty format raportu to Kalendarz miesiêczny,który funkcjonuje tak jak opisany wczeœniej raport Dni robocze.Raporty niestandardoweW programie znajduj¹ siê trzy raporty niestandardowe:raport Zadania,raport Zasoby,raport Krzy¿owy.Raport ZadaniaRaport Zadania, przedstawiony na rys.13.35, prezentuje informacje o zadaniu,takie jak numer Id., nazwa zadania, ikony wskaŸników, czas trwania zadania,planowane daty rozpoczêcia i zakoñczenia, poprzedniki i nazwy zasobów, je¿elizosta³y one przydzielone.Rysunek 13.35.Raport ZadaniaRaport ZasobyRaport Zasoby, przedstawiony na rys.13.36, prezentuje informacje o zasobie —numer Id.zasobu, ikony wskaŸników, nazwy, inicja³y i grupy zasobów, informacjeo stawkach i naliczaniu, informacje kalendarza bazowego oraz informacje okodzie.Rysunek 13.36.Raport ZasobyW programie Microsoft Project 2000 znajduj¹ siê dwie odmiany raportu Zasoby —raporty Zasoby (materia³) i Zasoby (praca).Oba raporty wygl¹daj¹ tak jakraport Zasoby, ale jeden przedstawia tylko zasoby materia³owe, a drugi zasobypracy.Raport Krzy¿owyRaport Krzy¿owy, przedstawiony na rys.13.37, to raport w postacitabelarycznej, prezentuj¹cy w wierszach informacje o zasobie , a w kolumnachjednostki czasu.Rysunek 13.37.Raport Krzy¿owyWskazówkaWiêkszoœæ informacji pojawiaj¹cych siê w raporcie Krzy¿owym wystêpuje równie¿ wraportach Obci¹¿enie zadaniami i Obci¹¿enie zasobów.Te raporty stwarzaj¹wiêksze mo¿liwoœci formatowania, np.okresu czasu objêtego raportem czy tabeliw nim u¿ytej.Dostosowywanie istniej¹cego raportu do w³asnych potrzebPrawie ka¿dy wczeœniej omówiony raport mo¿na dostosowaæ do w³asnych potrzeb.Wkilku z nich, jak np.w raporcie Dni robocze, mo¿na zmieniaæ tylko czcionkêtekstu raportu.W innych jednak mo¿na zmieniaæ tabelê lub filtr zadania czyzasobu, w celu zmiany zawartoœci raportu.Aby wprowadziæ zmiany, nale¿y klikn¹æprzycisk Edytuj.Program przedstawia wtedy okno dialogowe odpowiednie dlawybranego rodzaju raportu.Je¿eli na przyk³ad klikniemy przycisk Edytuj powybraniu raportu Dni robocze w oknie dialogowym Raporty Omówienie, programotwiera okno dialogowe Tekst raportu, przedstawione na rys.13.38.Rysunek 13.38.Okno dialogowe Tekst raportu umo¿liwia zmianê czcionki raportuJe¿eli z kolei wybierzemy raport Zadania rozpoczynaj¹ce siê i klikniemy Edytuj,program otworzy zak³adkê Definicja w oknie dialogowym Raport o zadaniach, jakna rys.13.39.Rysunek 13.39.Na zak³adce Definicja okreœlamy filtr lub tabelê raportuNa zak³adce Szczegó³y (patrz.rys.13.40) wybieramy informacje, które chcemyumieœciæ w raporcie.Mo¿na np.umieœciæ w nim zadania bêd¹ce poprzednikami lubumieœciæ linie siatki miêdzy szczegó³ami.Rysunek 13.40.Na zak³adce Szczegó³y okreœla siê informacje umieszczane wraporcieNa zak³adce Sortowanie, przedstawionej na rys.13.41, okreœla siê porz¹deksortowania.Rysunek 13.41.Wybór kolejnoœci sortowania dla raportuEdycja raportu — Typ raportu decyduje o oknie dialogowymNale¿y pamiêtaæ, ¿e wybrany pocz¹tkowo typ raportu determinuje, jakie oknodialogowe pojawi siê po klikniêciu przycisku Edytuj w oknie dialogowymkategorii raportu (np.w oknie dialogowym Raporty Omówienie czy RaportyKoszty).Oprócz omówionego tu okna dialogowego Raport o zadaniach, mog¹ siêpojawiæ równie¿ okna dialogowe Raport o zasobach czy Raport krzy¿owy, ró¿ni¹cesiê nieco dostêpnymi opcjami (g³Ã³wnie na zak³adce Definicja).Je¿eli na przyk³ad edytujemy raport Kto wykonuje co przed jego drukowaniem,program otwiera okno dialogowe Raport o zasobach.Na jego zak³adce Definicjawybieramy filtr dla zasobów, podczas gdy filtry wybierany w oknie dialogowymRaport o zadaniach stosuje siê dla zadañ.Lub, je¿eli edytujemy raport Przep³ywgotówki przed jego drukowaniem, program otwiera okno dialogowe Raport krzy¿owy,w którym wybieramy informacje umieszczane w poszczególnych wierszach —ustawieniem domyœlnym s¹ pola Zadania i Koszt.PodsumowanieW niniejszym rozdziale wyjaœniono siê, w jaki sposób drukowaæ raporty, a tak¿eomówiono krótko raporty dostêpne w programie w szeœciu nastêpuj¹cychkategoriach:Omówienie,Dzia³ania bie¿¹ce,Koszty,Przydzia³y,Obci¹¿enie prac¹,Niestandardowe.Dodatkowo opisano metody dopasowania raportów standardowych do w³asnychpotrzeb.W nastêpnym rozdziale omówione zostan¹ metody analizowania postêpów wprojekcie
[ Pobierz całość w formacie PDF ]